Forum spedytorów i przewoźników
  1. 1. Rejestracja i autoryzacja
  2. 2. Redagowanie danych użytkownika i firmy
  3. 3. Podstawowe funkcje strony
  4. 4. Baza ofert ładunków i transportu
  5. 5. Moje oferty
  6. 6. Wiadomości
  7. 7. Wiadomości SMS
  8. 8. Ściana
  9. 9. Katalog
  10. 10. Powiązane firmy
  11. 11. „Czarna lista” kierowców
  12. 12. Rachunki niezapłacone
  13. 13. Pomoc techniczna
  14. 14. Mailing reklamowy

1. Rejestracja i autoryzacja

1.1. Rejestracja i autoryzacja firmy.

Dla zarejestrowania się na stronie należy wypełnić formularz rejestracyjny, który znajdziesz, klikając przycisk „Rejestracja” w prawym górnym rogu. Pola oznaczone gwiazdką wypełnij obowiązkowo.

Jeżeli firma już jest zarejestrowana na naszej stronie, po wypełnieniu pola „Regon” strona automatycznie znajdzie Twoją firmę i dołączy do niej. Wszystko, co pozostaje zrobić, to tylko wypełnić dane Użytkownika.

Po zakończeniu rejestracji na podany numer telefonu, który został wskazany przy rejestracji, zostanie wysłana wiadomość z danymi do autoryzacji. Jeżeli nie otrzymasz sms w ciągu 15 min, proszę się zwrócić do administratora strony.

Jeżeli nowy Użytkownik przy rejestracji wskazał Twoją firmę, to wszyscy zarejestrowani użytkownicy otrzymają systemową wiadomość o zalogowaniu się nowego menedżera. Jeżeli Użytkownik nie jest pracownikiem Twojej firmy, kliknij przycisk „Nie pracuje” i dostęp dla tego użytkownika będzie zablokowany.

1.2. Jak dodać nowego użytkownika?

Aby dodać nowego użytkownika, kliknij przycisk „Rejestracja” w prawym górnym rogu strony. Wypełnij formularz rejestracyjny. Pola oznaczone gwiazdką wypełnij obowiązkowo. Jeżeli Twoja firma już jest zarejestrowana na naszej stronie, to po wypełnieniu pola „Regon” strona automatycznie znajdzie Twoją firmę i dołączy do niej. Wszystko, co pozostaje zrobić, to tylko wypełnić dane Użytkownika.


2. Redagowanie danych użytkownika i firmy

2.1. Jak zmienić hasło?

Dla zmiany hasła kliknij na swój nick w prawym górnym rogu i w „Dane użytkownika” wpisz zmiany. Następnie wciśnij przycisk „Zachowaj”.

2.2. Jak zmienić dane użytkownika i firmy?

W celu zmiany danych Użytkownka i/lub danych firmy Użytkownika należy kliknąć na swój nick w prawym górnym rogu strony. Po wpisaniu zmian w zakładce „Dane użytkownika” lub „Dane firmy” kliknij przycisk „Zachowaj”.

W celu zmiany:
- nazwy firmy,
- NIP-u,
- imienia i nazwiska Użytkownika
proszę się skontaktować z administratorem strony.

2.3. Jak załączyć dokumenty?

Aby dodać pliki z dokumentami, kliknij na swój nick w prawym górnym rogu strony. W zakładce „Dane firmy” wciśnij przycisk „Załącz dokument”. W nowym oknie wypełnij wymagane rubryki i wciśnij przycisk „Załączyć pliki”. Maksymalny rozmiar pliku 3 Mb. Następnie kliknij „Zachowaj”.

2.4. Gdzie znaleźć rachunek do zapłaty?

Wystawiony rachunek do zapłaty znajdziesz, klikając na swój nick w prawym górnym rogu strony i wybierając zakładkę „Finanse”. Tu możesz przejrzeć archiwum rachunków, jak również aktualnie ważny rachunek. Jeżeli chcesz opłacić rachunek, wciśnij przycisk „Zapłacić”, w nowym oknie wybierz możliwość opłaty i ponownie wciśnij przycisk „Zapłacić”.

2.5. Gdzie przejrzeć statystykę wysyłanych SMS, ogłoszeń płatnych, zamieszczeń specjalnych, sprawozdań Creditreform?

Statystykę wysyłanych sms-ów, płatnych ogłoszeń, pierwszeństwa propozycji, raportów Creditreform znajdziesz klikając na swój nick w prawym górnym rogu strony w zakładce „Finanse”.

2.6. Gdzie można przejrzeć ranking i opinie o swojej firmie?

Żeby zobaczyć swój ranking i to, jak ocenili Ciebie partnerzy, wciśnij ikonę „Katalog” i wpisz dane swojej firmy. Następnie kliknij na nazwę firmy.

2.7. Jak zostać płatnym klientem serwisu?

Żeby zostać płatnym klientem serwisu, kliknij na link „Zostać płatnym klientem”. Wybierz „Typ opłaty” i wciśnij przycisk „Wyślij”.

Opłać rachunek wystawiony za nasze usługi. Po otrzymaniu opłaty od Twojej firmy dostęp do płatnych usług strony będzie otwarty.


3. Podstawowe funkcje strony

3.1. Ogólna tabela ładunków i transportu.

W ogólnej tabeli ładunków i transportu znajdziesz listę wszystkich państw, które na dany moment mają aktualne oferty ładunków i transportu. Państwa, które nie mają aktualnych ofert, znajdziesz na końcu tabeli, w zakładce „Więcej państw”.

Aby zobaczyć w których regionach kraju są oferty ładunków i transportu, kliknij na przycisk z nazwą państwa.

Aby znaleźć ładunek/transport w konkretnym regionie, wybierz region i ofertę, która cię interesuje: ładunek „Z...” lub „Do...” albo transport „Z...” lub „Do...” i zaznacz ją ptaszkiem. Następnie wciśnij przycisk „Szukaj ładunki” lub „Szukaj transport”.

Za pomocą filtru tabeli możesz ustawić państwa, które będą wyświetlane i państwa, które nie będą wyświetlane w ogólnej tabeli ładunków i transportu. Wciśnij przycisk „Filtr tabeli” w lewym górnym rogu. W nowym oknie odznacz państwa, które nie chcesz, by były wyświetlane w ogólnej tabeli ładunków i transportu. Kliknij przycisk „Zachowaj”.

3.2. Okno szybkiego złożenia oferty ładunków i transportu.

Okno szybkiego złożenia ofert ładunków i transportu służy do tego, by szybko dodać do bazy danych jedną lub kilka ofert ładunków i/lub transportu. Nie musisz tu wypełniać osobnego formularzu dla każdej oferty. Aby dodać swoją ofertę do bazy danych, wpisz w polu „Informacja o ładunkach lub transporcie” krótki opis oferty ładunku lub transportu.

Wzór:
Ładunek Moskwa – Ryga 20 t. 82 m3 na jutro
Ładunek D10 – Lv10 20 t. 82 m3 na piątek
Rzeszów – Ryga. Ładunek gotowy do wysyłki. 24 t. Potrzebna jest plandeka 92 m3
Szukam plandeki Moskwa – Tallinn. Ładunek 15 t. Pojazd pod pełną plandeką.
Wolna plandeka 80 m3 Ryga – PL25
Plandeka z Estonii do Wilna 120 m3

Jeżeli po wciśnięciu przycisku strzałki system nie zrozumiał Twojej oferty, sprawdź jeszcze raz swoją ofertę:
- czy wskazałeś, co oferujesz – ładunek czy transport,
- czy prawidłowo wpisałeś nazwy miast lub państw.

Ofertę można redagować lub usunąć. Aby dodać ofertę do bazy danych, wciśnij przycisk „Dodaj”.

3.3. Forum.

Krótką wersję Forum możesz znaleźć na każdej stronie serwisu. Po wciśnięciu przycisku „Wszystkie wątki” albo „Utwórz nowy wątek”, zostaniesz przekierowany do naszego Forum.

Aby utworzyć nowy wątek na forum, wciśnij przycisk „Nowy wątek”. Jeżeli chcesz napisać w wątku swoją odpowiedź, kliknij przycisk „Odpowiedzieć”.

Komentarze innych użytkowników możesz cytować „Zacytuj”, jak również dodać do „Ulubione”.



3.4. Czat.

Czat znajdziesz na każdej stronie serwisu. Musisz być zalogowany, aby rozpocząć rozmowę w czacie. W pustym polu u dołu czatu wpisz tekst, a następnie wciśnij przycisk strzałkę.

Możesz również przejrzeć archiwum wiadomości, klikając przycisk „Ostatnio”, „Dziś” albo „3 dni”. Pole „Wyszukaj” pomoże szybciej znaleźć potrzebną wiadomość.

3.5. Kolejki na przejściach granicznych.

W zakładce „Kolejki na przejściach granicznych” znajdziesz aktualną informację o kolejkach na przejściach granicznych poszczególnych państw. Klikając na przycisk z kamerą obok nazwy państwa, możesz przejrzeć bieżącą sytuację na granicy.

Jeżeli zamieszczona informacja nie jest zgodna z posiadaną przez Ciebie informacją, możesz wnieść zmiany. W tym celu kliknij przycisk „Pełna informacja”, wybierz przejście graniczne i kliknij na nazwę miasta. W nowym oknie wpisz zmiany i wciśnij „Zachowaj”.

3.6. Kalkulator walutowy.

Kalkulator walutowy pomoże szybko przeliczyć wartość wybranych walut według kursu publikowanego przez Centralny Bank Litwy w danym dniu.

Za pomocą filtru możesz ustawić, jakie waluty mają być wyświetlane, a jakie nie w ogólnej tabeli przelicznika walut. Kliknij przycisk oznaczony znakiem + , następnie odznacz waluty, które nie chcesz, by były wyświetlane w ogólnej tablicy walut.


4. Baza ofert ładunków i transportu

4.1. Wyszukiwarka wolnego ładunku i/lub transportu.

Aby rozpocząć wyszukiwanie ładunków lub transportu, wejdź do zakładki «Ładunki» lub «Transport» w górnym menu strony, kliknij na państwa , które Cię interesują lub wybierz kilka państw/regionów w głównej tablice na głównej stronie.

Odpowiednie propozycje ładunków i transportu wyświetlają się w odpowiednich zakładkach. Wyszukiwanie ładunków i transportu jest wyświetlane w zakładkach. Stworzone zakładki są przechowywane, nawet jeżeli jesteś w innym miejscu na stronie, lub wylogowałeś się z systemu. Możesz jednocześnie szukać zleceń w różnych kierunkach, poprzez dodanie nowej zakładki. Żeby dodać nową zakładkę, naciśnij na ostatnią zakładkę.

Po ustawieniu wszystkich parametrów wyszukiwania, naciśnij «Znajdź». Jeżeli w bazie są oferty, które odpowiadają wskazanym kryteriom, to odpowiednie oferty będą pokazane na tablicy. Jeżeli system nie znalazł oferty, spróbuj rozszerzyć warunki wyszukiwania, zmieniając kryteria wyszukiwania w filtrze (promień, waga/objętość, typ naczepy, itp.)

Nad tablicą ofert pojawi się zakładka wyszukiwania ofert, według podanych kryteriów.

Żeby nazwać zakładkę, wystarczy jeszcze raz kliknąć w wybraną zakładkę a następnie wpisać nazwę oraz nacisnąć „ENTER”.

Jeżeli chcesz zmienić kryteria wyszukiwania, naciśnij na ikonę „Ołówek”, wprowadź zmiany i naciśnij „Szukaj”.

Aby zobaczyć znalezione oferty na mapie, wystarczy nacisnąć na ikonę mapy.

Ilość nowych ofert pokazuje się w zakładce. Jeżeli otworzono dużo zakładek, gdy pojawi się nowa oferta, to ramka zakładki zmieni kolor na pomarańczowy.

Jeżeli znajdujesz się w górnej części strony, nowe oferty automatycznie pojawiają się w tabeli i są zaznaczone zielonym kolorem.

Gdy znajdujesz się na środku tablicy, o nowo dodanych ofertach będziesz informowany za pomocą nowego okna, które wówczas się pokaże. Będzie ono zawierać informację na temat nowych ofert, które właśnie zostały dodane. Aby zobaczyć nowe oferty, naciśnij przycisk ,

Aby usłyszeć sygnał dźwiękowy, który poinformuje o nowej ofercie, naciśnij na ikonę «Dźwięk» w odpowiedniej zakładce.

Można zatrzymać na jakiś czas śledzenie zakładki – wyszukiwanie aktualnych ofert będzie dostępne, ale informacja na temat nowych ofert nie będzie pokazywana. Aby zatrzymać pokazywanie nowych ofert, po prostu naciśnij na ikonkę „Pauza”. W każdej chwili można włączyć funkcję śledzenia nowych ofert w zakładce.

Jeżeli wyszukiwanie w konkretnych kryteriach nie jest odpowiednie, można po prostu usunąć zakładkę.

Posłuż się kryteriami wyszukiwania i kliknij „Znajdź”. Jeżeli w bazie danych są oferty odpowiadające kryteriom wyszukiwania, zjawi się tabela ładunków/transportu. Jeżeli nie ma odpowiednich ofert, można poszerzyć zakres danych za pomocą filtru, zmieniając kryteria wyszukiwania (promień, waga/objętość, rodzaj nadwozia itd.). Następnie ponów wyszukiwanie.

Jeśli podano opcję załadunku S10 Stockholm, Sweden, promień 400 km i ptaszek „Wg państwa” nie postawiony, to system wybierze wszystkie oferty u których punkt załadunku dostaje się w zasięg promieniu 400 km od Sztokholmu, w tym ładunki z Finlandii, Estonii i innych krajów. Aby zobaczyć oferty tylko ze Szwecji, zaznacz ptaszkiem „Wg państwa”.

Zaznaczanie wg państw. Jeśli pole wyboru nie jest zaznaczone ptaszkiem, to system wybierze wszystkie oferty we wskazanym promieniu, niezależnie od państwa. Aby wykluczyć oferty z innych państw, które mieszczą się w zadanym promieniu, zaznacz ptaszkiem punkt rozładunku/załadunku.

Żeby nie wypełniać za każdym razem na nowo filtru wyszukiwania, zadane przez Ciebie kryteria można zachować jako szablon i wykorzystywać go przy kolejnych wyszukiwaniach, stawiając ptaszek przy „Zachowaj jako szablon”. Wpisz nazwę szablonu i wciśnij „Znajdź”. Żeby załadować szablon dla kolejnego wyszukiwania, wybierz odpowiedni szablon z listy rozwijanej i wciśnij „Załaduj szablon”.

Historię wyszukiwań można znaleźć, klikając przycisk „Ostatnio szukałeś”, który się znajduje w prawo od wyszukiwarki (Pełny filtr). W celu powtórzenia wyszukiwania za pomocą filtru z historii wyszukiwań, kliknij przycisk strzałkę, a następnie przycisk „Znajdź”.

W oknie „Nowe” ładunku/transportu można znaleźć wszystkie ostatnio dodane oferty, których nie ma w ogólnej tabeli ładunków/transportu. Po przejrzeniu wszystkich ofert w oknie „Nowe” i zamknięciu tabeli, oferty będą wyświetlane w ogólnej tabeli wyszukiwarki ładunków/transportu.

Archiwum propozycji. Jeśli w bazie danych nie ma odpowiednich ofert w twoim kierunku, można zobaczyć, jakie firmy oferowali ładunki lub transport w tych kierunków wcześniej. Aby wyświetlić listę firm i ilość ofert w archiwum, kliknij na ikonę "Archiwum" obok odpowiedniego punktu załadunku lub rozładunku.



4.2. Mały filtr

Za pomocą małego filtru, który znajduje się pod głównym menu z listy znalezionych ładunków i transportu możesz wybrać tylko te oferty, które są dla Ciebie aktualne ze względu na posiadany transport. Można tu zmienić wagę i objętość, promień wyszukiwania.

Promień wyszukiwania – to położenie geograficzne, w którym system sam dobierze ładunek i/lub transport.

Korytarz – wyszukiwanie odbywa sie wewnątrz korytarza, który powtarza wpisaną przez Ciebie trasę. Korytarz się stosuje wówczas, gdy szukasz doładunków. Jeżeli nie wpisałeś szerokości korytarza, system traktuje, że jego nie ma i szuka ładunki/transport tylko zgodnie z podaną trasą.

4.3. Uwagi i działania.

Możesz zarządzać ofertami, poszukując ładunków/transportu w zakładce „Uwagi i działania”, którą znajdziesz przy każdej ofercie ładunku:
- „nie pokazuj dla mnie”: Zaznaczone oferty nie będą więcej wyświetlane w tabeli ładunków/transportu.
- „oferta nie istnieje”: jeżeli umówiłeś się z firmą, ale ładunku/transportu już nie ma albo dane oferty nie zgadzają się z rzeczywistością, zaznacz taką ofertę, klikając „Oferta nie istnieje”. Oferty, które będą zaznaczone w taki sposób 2 razy przez różnych Użytkowników różnych firm, będą automatycznie usunięte z bazy danych. Ranking zaś Użytkownika, który zamieścił błędną ofertę lub nie usunął już nieaktualnej oferty, będzie zniżony.
- „wybrana oferta”: aby dodać oferty, które Ciebie zaciekawiły i które chcesz śledzić w zakładce „Ulubione”, kliknij przycisk „Ulubione”.
- „przypomnij po N minutach”: jeżeli potrzebujesz czasu na podjęcie dowolnych działań dotyczących wybranej oferty (np. zadzwonić do zleceniodawcy po 10 minutach), możesz włączyc funkcję przypomnienia. Po zadanym przez Ciebie czasie otrzymasz wiadomość z przypomnieniem.
- „notatka dla siebie”: Możesz zostawić komentarz przy wybranej ofercie, który będziesz widział tylko Ty.
- „zaproponować cenę” – żeby zaproponować cenę za przewóz ładunku, zaznacz ptaszkiem „Zaproponować cenę”, wybierz walutę i wpisz sumę. Następnie wciśnij „Zachowaj”.

- „przejrzane” – żeby zaznaczyć przejrzane już przez Ciebie oferty ładunków/transportu, wciśnij przycisk w postaci oka obok pasku „Uwagi i działania”.

4.4. Wyszukiwanie ofert ładunku/transportu na mapie.

Mapa interaktywna pomoże Tobie zaplanować rejs: znaleźć doładunki, a także powrotne ładunki i transport, pomoże obliczyć optymalną trasę i czas rejsu, rozchód paliwa i cenę frachtu. Na mapie są ukazane miejsca załadunku i rozładunku, a także promienie załadunku/rozładunku i korytarze trasy. Rezultaty wyszukiwań są ukazywane graficznie na mapie i w postaci tabeli.

Żeby znaleźć ładunek/transport należy ustawić kursor na mapie, wybrać miejsce załadunku, kliknąć prawym przyciskiem myszki i w nowym menu należy wybrać „Punkt załadunku”.

Po tym, jak wybrałeś miejsce załadunku, na mapie będą wskazane wszystkie oferty z miejsca załadunku (małe koło) do miejsca rozładunku (duże koło). Możesz zmienić promień kół w małym filtrze.

Następnie wybierz miejsce rozładunku, kliknij prawym przyciskiem myszki i w nowym menu wybierz „Punkt rozładunku”.

Na mapie zjawią się miejsca załadunku i rozładunku, a także promienie załadunku/rozładunku, korytarz trasy i dodatkowe oferty. Żeby przejrzeć informację o ofertach, naprowadź kursor myszki na cyfrę w kółku.

Korytarz powtarza wpisaną przez Ciebie trasę, wyszukiwanie odbywa się wewnątrz korytarza. Korytarz się stosuje wówczas, gdy szukasz doładunków. Za pomocą Małego filtra możesz zmniejszyć lub zwiększyć szerokość korytarza. Jeżeli nie ciekawią Ciebie doładunki, zmień szerokość korytarza na 0.

Żeby przejrzeć oferty ładunków w określonym punkcie załadunku/rozładunku, naprowadź kursor myszki na romb w miejscu załadunku/rozładunku.

Jeżeli proponowana trasa Tobie nie odpowiada, możesz ją zmienić za pomocą zielonych punktów kontrolnych. Ustaw kursor myszki na tej części trasy, którą chcesz zmienić, na mapie zjawi się zielony punkt, klikając na niego i przesuwając w prawo-lewo, do góry-do dołu możesz zmienić trasę.



4.5. Kalkulacja odległości.

Ażeby obliczyć trasę i ceny przewozu, wciśnij przycisk Kalkulacja odległości. W oknie kalkulatora należy wprowadzić początkowy i końcowy punkt trasy, również można wpisać dodatkowy punkt trasy Przez. Jeżeli nie wypełnisz punktu Przez, będzie obliczony najkrótszy, optymalny wariant trasy.

4.6. Rozmieszczenie oferty ładunku.

W celu zamieszczenia oferty ładunku wciśnij przycisk „Dodaj ładunek”, który znajdziesz pod głównym menu.

Wnieść punkt załadunku/rozładunku można na dwa sposoby. W automatycznym trybie wpisz nazwę miasta lub regionu, w polu "do" lub "z". Po 2 literze zjawi się lista propozycji miast/ regionów wybranych z bazy danych. Nazwy miast, regionów i państw możesz pisać wykorzystując alfabet łaciński albo cyrylicę.
Wzór: Москва, Maskwa, Moscow, Moskva, Moskwa

Jeśli nie możesz znaleźć interesującego cię regionu/miasta, przełącz tryb wniesienia "od ręki", wybierz kraj załadunku i rozładunku, a następnie w liście regionów i miast (w przypadku listy miast) należy wybrać odpowiedni region/miasto.

Jeśli potrzebnego miasta nie ma na liście, możesz również wybrać najbliższe duże miasto lub region, w którym istnieje dane miasto, a dokładną nazwę punktu załadunku/rozładunku wskazać w „Kod pocztowy”.

Jeżeli chcesz, żeby to miasto/region zostało włączone na listę, proszę się zwrócić do administratora strony.

Jeśli załadunek/ rozładunek prowadzi się w kilku miejscach, możesz dodać dodatkowe punkty załadunku i rozładunku, klikając przycisk +. Poszukiwanie w bazie danych jest według pierwszego (podstawowego) miesjca załadunku/ rozładunku.

Wzór:
Z: Moskwa
Dodatkowe miejsce załadunku: Wilno
Do: Warszawa
Dodatkowe miejsce rozładunku: Łódź

W bazie danych zostanie zamieszczony ładunek Moskwa →Warszawa. Dodatkowe miejsce załadunku/rozładunku Wilno → Łódź będzie ukazana w punktach załadunku / rozładunku w informacji o ofercie. Jeżeli w oknie „Szukaj ładunek” wpiszesz Wilno → Łódź, system tego ładunku nie znajdzie.

Data załadunku. Pragniemy zwrócić uwagę na to, że na stronie są zamieszczane tylko aktualne oferty ładunków/transportu, dlatego możesz wskazać konkretną datę załadunku + maksimum 2 dni (nie licząc dni wolnych).

Jeżeli źle wskazałeś datę załadunku, kliknij przycisk w postaci krzyżyka w górnym prawym rogu kalendarza.

Wybór rodzaju ładunku. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedniego rodzaju ładunku, wybierz opcję „Inne” lub „Neutralny na paletach” i wskaż swój rodzaj ładunku jako informację dodatkową.

Jeżeli daną ofertę ładunku chcesz wykorzystać następnym razem, ofertę należy zachować jako szablon. Zaznacz, stawiając ptaszek i zapisz nazwę szablonu.

Wciśnij przycisk Dodaj. Twoja oferta zostanie dodana na stronie.



4.7. Rozmieszczenie oferty transportu.

W celu zamieszczenia oferty transportu wciśnij przycisk „Dodaj transport”, który znajdziesz pod głównym menu.

Wnieść punkt załadunku/rozładunku można na dwa sposoby. W automatycznym trybie wpisz nazwę miasta lub regionu, w polu "do" lub "z". Po 2 literze zjawi się lista propozycji miast/ regionów wybranych z bazy danych. Nazwy miast, regionów i państw możesz pisać wykorzystując alfabet łaciński albo cyrylicę.
Wzór: Москва, Maskwa, Moscow, Moskva, Moskwa

Jeśli nie możesz znaleźć interesującego cię regionu/miasta, przełącz tryb wniesienia "od ręki", wybierz kraj załadunku i rozładunku, a następnie w liście regionów i miast (w przypadku listy miast) należy wybrać odpowiedni region/miasto.

Jeżeli chcesz, żeby to miasto/region zostało włączone na listę, proszę się zwrócić do administratora strony.

Możesz dodać dodatkowe punkty załadunku i rozładunku, klikając przycisk +. Jeżeli wybrałeś 2 punkty Z i 3 punkty Do – będzie dodane 6 ofert transportu.

Wzór:
Z: Wilno, Moskwa
Do: Warszawa, Tallinn, Ryga.

Do bazy danych będzie dodano 6 ofert transportu: Wilno - Warszawa, Wilno - Tallin, Wilno - Ryga, Moskwa - Warszawa, Moskwa - Tallin, Moskwa - Ryga.

Data załadunku. Pragniemy zwrócić uwagę na to, że na stronie są zamieszczane tylko aktualne oferty ładunków/transportu, dlatego możesz wskazać konkretną datę załadunku + maksimum 2 dni (nie licząc dni wolnych).

Jeżeli źle wskazałeś datę załadunku, kliknij przycisk w postaci krzyżyka w górnym prawym rogu kalendarza.

Wybierz typ nadwozia Twego pojazdu.

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o odpowiadającym dla Ciebie ładunku na e-mail lub sms, zaznacz odpowiednią pozycję, stawiając ptaszek.

Jeżeli daną ofertę transportu chcesz wykorzystać następnym razem, ofertę należy zachować jako szablon. Zaznacz, stawiając ptaszek i zapisz nazwę szablonu.

Wciśnij przycisk „Dodaj”. Twoja oferta zostanie dodana na stronie.



4.8. Opublikowałem ofertę transportu S10 Stockholm, Sweden (+1000 km) -> Moscow reg. Russia (+ 5000 km). Dlaczego nie otrzymuję odpowiadających zapytaniu ofert z Litwy do Estonii?

Jeżeli chcecie otrzymać propozycje ofert z konkretnych państw załadunku/rozładunku, należy zaznaczyć ptaszkiem „Wg państwa”. Jeśli pole wyboru nie było zaznaczone, to wyszukiwanie będzie się odbywało zgodnie ze wskazanym promieniem – punkt załadunku w promieniu 1000 km od Sztokholmu, punkt rozładunku – w promieniu 5000 km od Moskwy.

4.9. Mój transport znajduje się w D01 Dresden, Germany, jednak mogę zabrać ładunki z sąsiednich regionów PL68, PL66, PL59, CZ40, CZ47 i in. Jak mogę od razu znaleźć interesujące mnie oferty?

W celu znalezienia odpowiednich ofert w promieniu, proszę wybrać punkt załadunku D01 Dresden, Germany i ustawić promień wyszukiwania 150 km. Jeśli natomiast chcecie przejrzeć oferty tylko w sąsiednich regionach Niemiec, wówczas proszę zaznaczyć ptaszkiem „Wg państwa”.


5. Moje oferty

5.1. Gdzie mogę przejrzeć swoje oferty?

Żeby zobaczyć listę swoich aktualnych ofert, przejdź do zakładki „Moje oferty”, która znajduje się pod głównym menu. Również swoje oferty możesz zobaczyć w zakładce „Dodaj ładunek/transport”, którą znajdziesz po prawej stronie formularzu zamieszczeń nowego ładunku. Ilość aktualnych ofert ładunków i transportu jest ukazana po prawej stronie w zakładce „Moje oferty”.



5.2. Redagowanie ofert.

Wciśnij przycisk „Redaguj” (ołówek), wpisz potrzebne zmiany, wciśnij przycisk „Zachowaj”.

5.3. Wstrzymanie oferty.

Na określony czas możesz wstrzymać opublikowanie Twojej oferty w bazie danych, klikając przycisk „Wstrzymaj” (pauza). Wstrzymane oferty zostają w bazie danych, ale nie są wyświetlane.

W celu wznowienia oferty, kliknij jeszcze raz przycisk „Uruchom” (play).

5.4. Usunięcie oferty.

W celu usunięcia oferty z bazy danych, kliknij przycisk „Usuń ofertę” (krzyżyk).

5.5. Gdzie można przejrzeć wyniki wyszukiwania ładunków/transportu?

Po tym, jak dodałeś swoją ofertę ładunku/transportu, system automatycznie znajduje wszystkie odpowiednie oferty na naszej stronie – zbieżności.

Jeśli do bazy danych zgłoszona nowa oferta, która odpowiada dla twoich ofert ładunków/transportu, to cyfry obok «Moje oferty» stanowią się pomarańczowego koloru.

Aby zobaczeć zbieżności, otwórz zakładkę „Moje oferty”. Ilość zbieżności wskazane jet po prawej stronie oferty. Jeżeli cyfry obok zakładki „Moje oferty” są pomarańczowe, znaczy zostały znalezione zbieżności wyszukiwania, czarne cyfry wskazują ogólną ilość zbieżności dane oferty. Żeby przejrzeć je, otwórz „Moje oferty”. Zobaczysz strzałkę obok oferty, do której znaleziono zbieżności.

5.6. Czy mogą inni menedżerowie firmy wstrzymać lub usunąć moje oferty pod moją nieobecność?

Możesz wybrać menedżerów, którzy będą mogli usunąć, wstrzymać, redagować i przejrzeć Twoje oferty ładunku/transportu, kiedy Ciebie nie będzie w pracy.

Jeżeli chcesz wybrać menedżera, który będzie redagował twoje oferty, kliknij na swój nick w prawym górnym rogu strony, wybierz zakładkę „Menedżerowie” i postaw ptaszek obok danych menedżera.


6. Wiadomości

6.1. Wiadomości.

Użytkownicy strony mogą wysyłać wiadomości za pomocą komunikatora. Wszystkie Twoje wiadomości i dialogi możesz zobaczyć w zakładce „Wiadomość”, którą znajdziesz pod głównym menu.

W zakładce Wiadomość znajdziesz także wiadomości systemowe: - wiadomość, że Twoja oferta nie istnieje,
- zaproszenie do Listy przyjaciół,
- zaproszenia od nowych menedżerów, którzy chcą dołączyć do Twojej firmy,
- przypomnienia o ofertach. - wiadomość о nieopłaconych rachunkach i o działaniach wg ich.

Możesz wysyłać wiadomości dowolnemu użytkownikowi strony, niezależnie od tego czy jest on na Twojej Liście przyjaciół, czy nie. Aby wysłać wiadomość użytkownikowi, wybierz ikonę skrzynki, wpisz swoją wiadomość i wciśnij przycisk-strzałkę.


7. Wiadomości SMS

7.1. Jak wysłać wiadomość SMS ze serwisu?

Zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać ze strony wiadomości sms w zakładce „SMS”. Żeby wysłać wiadomość sms, wpisz jeden lub kilka numerów telefonów do zakładki „Telefony odbiorców”, wpisz swoją wiadomość i wciśnij przycisk-strzałkę.

Możesz dodać do książki telefonicznej numery swoich przyjaciół, partnerów, kierowców i in. W zakładce „Telefoniczna książka” wybierz zieloną ikonę człowieczka, wpisz dane kontaktowe. Wciśnij „Zachowaj”.

W archiwum znajdziesz wysłane wiadomości sms w ciągu dnia, tygodnia oraz ostatniego miesiąca. W Ostatnich SMS znajdziesz 10 ostatnio wysłanych przez Ciebie wiadomości. Żeby wysłać nowe sms, kliknij na numer telefonu.


8. Ściana

8.1. Co to jest Ściana?

„Ściana” – to wygodna platforma, na której możesz obcować z użytkownikami, których dodałeś do „Listy przyjaciół” na naszej stronie. Funkcja „Dodaj jako przyjaciela” jest analogiczna do funkcji wykorzystywanych w sieciach socjalnych. Pomaga ona śledzić aktualne oferty tych firm, którym ufasz i z którymi łączą Ciebie dobre stosunki biznesowe.

Partnerzy – to firmy, w których pracują Twoi Przyjaciele.

8.2. Jak dodać menedżera do Listy przyjaciół?

Aby dodać menedżera do „Listy przyjaciół”, kliknij na nazwę firmy, następnie wciśnij przycisk „Menedżerowie”, znajdź użytkownika, którego chcesz dodać na „Listę przyjaciół” i kliknij Dodaj.

Dany menedżer otrzyma od Ciebie zaproszenie. Zaproszenia od innych użytkowników możesz zobaczyć w swoich wiadomościach. Listę Twoich partnerów widzisz tylko Ty.

8.3. Jak usunąć menedżera z Listy przyjaciół?

Na liście partnerów znajdź firmę, w której pracuje menedżer, którego chcesz usunąć z „Listy przyjaciół”. Wciśnij przycisk z krzyżykiem. Menedżer zostanie usunięty z Twojej listy.

8.4. Jak napisać wiadomość na Ścianie?

Żeby zostawić wiadomość na Ścianie, wciśnij przycisk „Wiadomość na ścianę”.

Jeżeli system rozpoznał wiadomość jako ładunek/transport, to Twój ładunek/transport będzie dodany do ogólnej bazy danych po 15 minutach.

Możesz od razu dodać ładunek/transport do ogólnej bazy danych, klikając przycisk strzałkę „Publikuj ofertę”. Możesz także wybrać czas, po którym Twój ładunek/transport zostanie opublikowany w ogólnej bazie danych. Wciśnij timer i za pomocą filtru ustaw czas. Jeżeli nie chcesz zamieszczać oferty ładunku/transportu w ogólnej bazie danych, odznacz to w timerze, usuwając ptaszek.

Oferty na Ścianie możesz redagować (przycisk w postaci ołówka „Redagować ofertę”) i usuwać (przycisk w postaci krzyżyka „Usunąć wiadomość”).

Można komentować wiadomości przyjaciół. W tym celu wciśnij przycisk ”Komentować”.

8.5. Czy mogę ustawić, jakie wiadomości i od kogo chcę otrzymywać?

Żeby wybrać te wiadomości przyjaciół, które chcesz widzieć na swojej Ścianie, posłuż się ustawieniami Ściany, klikając na imię użytkownika i rozstawiając ptaszki w określonych polach.


9. Katalog

9.1. Jak znaleźć firmę w Katalogu?

Żeby znaleźć firmę, która Ciebie interesuje, wciśnij przycisk „Katalog”, wpisz dane firmy i/lub dane menedżera i wciśnij przycisk „Znajdź”.

9.2. Co to jest ranking firmy?

Ranking – to ocena niezawodności i wypłacalności firmy. Firmę ocenia się na podstawie informacji dotyczącej m.in. opłaconych w czas rachunków dla partnerów i za usługi naszego serwisu, stażu pracy, stażu działalności na naszej giełdzie, udziału w systemie Cargo.Garant, udostępnienia dokumentów firmy, dokonanych transakcji na giełdzie, opinii.

9.3. Gdzie mogę przejrzeć ranking firmy?

Żeby przejrzeć ranking firmy, otwórz informacje o firmie, klikając na jej nazwę (w Katalogu, na stronie wyszukiwania ładunku/transportu itd.).

Żeby przejrzeć strukturę rankingu, wejdź do zakładki „Diagram rankingu”, wciśnij przycisk „Jak jest tworzony ranking” i zobaczysz, za co i w jaki sposób są dodawane/odejmowane punkty w rankingu.

9.4. Jak ocenić działalność partnera i zostawić opinię o firmie?

Żeby ocenić działalność partnera, kliknij na „Nazwa firmy” i przejdź do zakładki „Opinie”.

Wybierz jaką opinię chcesz zostawić: „Pozytywna” czy „Negatywna”, zatem kliknij przycisk „Dodaj opinię”. W otkrytym oknie napisz swoją opinię o partnerach, możesz także załączyć dokumenty potwierdzające twoją opinię. Kliknij przycisk „Zachowaj”.

9.5. Jak usunąć opinię w rankingu firmy?

Чтобы удалить свой отзыв в рейтинге, найдите нужную фирму (например, в «Каталоге»). Перейдите в закладку «Отзывы», найдите свой отзыв и нажмите кнопку «Удалить».


10. Powiązane firmy

10.1. Co to jest „Powiązane firmy”?

Powiązane firmy – to osoby prawne lub fizyczne, które pośrednio lub bezpośrednio poprzez jednego lub kilku pośredników kontrolują i zarządzają spółką lub są sami przez nią zarządzani oraz jeżeli którakolwiek osoba łączy funkcje zarządzające lub kontrolne albo nadzorcze w tych spółkach. Rozpowszechnienie informacji o powiązanych firmach pozwala użytkownikom ocenić zagrożenia lub możliwości związane ze współpracą z daną firmą i dokonać prawidłowego wyboru.

Za powiązane firmy uważa się te firmy, w których się zgadzają:
- rzeczywiste dane pracowników, dyrekcji, właścicieli firm,
- dane kontaktowe i adresy firmy i/lub dyrekcji oraz właścicieli,
- podłączenia się do serwisu.

10.2. Jak wpisać dane firmy na listę firm powiązanych?

Żeby dołączyć firmę na listę, wciśnij przycisk „Katalog”. W oknie wyszukiwarki wpisz dane firmy i/lub dane menedżera, następnie kliknij „Znajdź”. Wybierz z listy firmę, kliknij na jej nazwę i wciśnij przycisk „Powiązane firmy”. W nowym oknie wciśnij przycisk „Dodaj firmę”, wpisz „Nazwa lub kod firbmy”, następnie wybierz z listy odpowiednią firmę i wciśnij „Dodaj”.

Jeżeli nie znalazłeś na liście odpowiedniej firmy, wciśnij przycisk „Nie jest klientem serwisu”. Wypełnij puste pola i jeszcze raz wciśnij „Dodaj”.


11. „Czarna lista” kierowców

11.1. Co to jest „czarna lista” kierowców?

Na tej liście znajdziesz spis kierowców, którzy z jakichś powodów źle i nieodpowiedzialnie wykonują swoją pracę.

11.2. Jak wpisać dane kierowców na listę?

Żeby wpisać dane kierowców na listę, wciśnij przycisk „Katalog”, następnie „Kierowcy”. W oknie wyszukiwarki wpisz imię i nazwisko, następnie kliknij przycisk „Znajdź”.

Jeśli nie możesz znaleźć poszukiwanego przez ciebie kierowcy, kliknij na przycisk «Dodaj informację» . Jeśli informacja o kierowcu jest już na liście, kliknij na przycisk «Dodaj opinię» .

W nowym oknie wypełnij puste rubryki, napisz opinię. Możesz również załączyć dokument potwierdzający Twoją opinię. W tym celu klinknij „Załącz plik”, zaznacz ptaszkiem, że się zgadzasz na opublikowanie informacji na Czarnej liście i wciśnij przycisk „Zachowaj”. Możesz także komentować opinie innych użytkowników, wciskując przycisk „Dodaj opinię”.


12. Rachunki niezapłacone

12.1. Co to jest „Rachunki niezapłacone”?

Jest to możliwość dla kredytorów pokazać publicznie zadłużenia firmy/przewoźnika. Wnieść nieopłacony rachunek mogą tylko płatni klienci. Za nieopłacone rachunki, w rankingu firmy-dłużnika będą odejmowane punkty, zgodnie z regulaminem rankingu.

12.2. Jak załączyć nieopłacony rachunek?

Jeżeli chcesz powiadomić o zadłużeniu firmy, należy znaleźć firmę w Katalogu, wcisnąć Nazwa firmy i Dołącz nieopłacony rachunek.

W nowym oknie rozwijanym należy wypełnić wszystkie dane. Pola, oznaczone gwiazdką, należy wypełnić obowiązkowo. Także musisz dołączyć dokumenty potwierdzające twoje roszczenie, wciśnij przycisk Załącz plik, następnie Zachowaj.

12.3. Gdzie mogę przejrzeć nieopłacone rachunki mojej firmy?

Link na nieopłacony rachunek znajdziesz na każdej stronie serwisu. Żeby przejrzeć nieopłacone rachunki, a także wnieść informację o opłacie lub roszczeniach, wciśnij przycisk Nieopłacone rachunki.

12.4. Jak poinformować o opłacie niezapłaconego rachunku?

Jeżeli chcesz poinformować o uiszczeniu upłaty, kliknij na link „Niezapłacone rachunki” i wciśnij przycisk „Zapłać” przy nieopłaconym rachunku. Wypełnij dane o opłacie i wciśnij przycisk „Zachowaj”. Pola oznaczone gwiazdką wypełnij obowiązkowo.

12.5. Jak oprotestować rachunek?

Link na nieopłacony rachunek znajdziesz na każdej stronie serwisu. Jeżeli nie zgadzasz się z wystawionym rachunkiem i chcesz go oprotestować, wciśnij przycisk Oprotestować. W nowym oknie napisz wiadomość i załącz dokumenty, wciskując przycisk Załącz plik, następnie Zachowaj. Informacja o Twoich roszczeniach będzie skierowana do administratora strony na rozpatrzenie.

12.6. Jakie są sankcje za odrzucone oprotestowanie?

W przypadku wielu nieuzasadnionych protestów za niezapłacone rachunki, funkcja protestu zostanie wyłączona.

12.7. Gdzie przejrzeć moje roszczenia dotyczące niezapłaconych rachunków?

Żeby przejrzeć wszystkie roszczenia, kliknij na swoje imię w prawym górnym rogu strony i wybierz zakładkę Moje roszczenia.

12.8. Jak redagować moje roszczenia dotyczące niezapłaconych rachunków?

Jeżeli chcesz redagować roszczenia, kliknij na swoje imię w prawym górnym rogu strony, wybierz zakładkę Moje roszczenia, następnie wciśnij przycisk z ołówkiem.

12.9. Firma-dłużnik opłaciła rachunek. Czy mogę poinformować o opłacie?

Jeżeli chcesz poinformować o uiszczeniu upłaty, kliknij na swój nick w prawym górnym rogu strony i przejdź do zakładki „Moje roszczenia”. Wciśnij przycisk „Zapłać”, podaj informację o opłacie i wciśnij przycisk „Zachowaj”.

12.10. Jak wypełnić zgłoszenie do windykacji długu?

Podając informację o niezapłaconym rachunku, możesz wypełnić zgłoszenie do windykacji długu z firmy-dłużnika. Usługa ta jest dostępna tylko dla płatnych klientów serwisu.

12.11. Na jakiej zasadzie działają „Rachunki niezapłacone”?

Po poinformowaniu o niezapłaconym rachunku firma-dłużnik zobowiązana jest w ciągu 5 dni uiścić opłatę albo oprotestować roszczenia. Jeżeli w ciągu 5 dni firma-dłużnik w żaden sposób nie zareagowała na roszczenia, odzwierciedli się to na jej rankingu (odejmowane są punkty - 0,1% od wysokości zadłużenia). Co 10 dni te punkty się zwiększają o 33%.

Po opłaceniu zadłużenia w rankingu pozostaje 10% od wszystkich nabranych punktów ujemnych. Po upływie pół roku po uiszczeniu zadłużenia punkty karne zmniejszają się 2 razy, o po upływie roku - resetują się.

Na przykład – zgłoszone jest roszczenie w wysokości 2000 euro. Jeżeli po 5 dniach rachunek jest nadal nieopłacony albo zostało podane oprotestowanie nie mające pod sobą żadnej podstawy, firma-dłużnik otrzymuje -2 punkty. Po upływie 10 dni za nieopłacony rachunek firma już będzie miała -2.33 punkty. Po opłaceniu rachunku w rankingu zostaje -0.23 punkty, po upływie pół roku – 0.12, po roku – 0.


13. Pomoc techniczna

13.1. Po wejściu na stronę wyświetla się wiadomość „IP, z którego zalogowałeś się, nie ma na liście IP, z których może korzystać Twoja firma”. Co robić?

Jeżeli korzystasz z internetu mobilnego, trzeba żeby producent internetu ustawił statyczny adres IP.

Statyczny adres IP – to stały adres, który jest wydawany i zatwierdzany za abonamentem. Następnie należy przesłać umowę o przypisaniu statycznego adresu IP na e-mail [email protected].

13.2. Jak usunąć pliki Cookie w przeglądarce Internet Explorer?

Wciśnij Ctr+Shift+Delete. Wyświetli się okno ustawień. Wybierz Tymczasowe pliki internetowe (Temporary Internet files) i wciśnij Usuń (Delete).

13.3. Jak usunąć pliki Cookie w przeglądarce Google Chrome?

Wciśnij Ctr+Shift+Delete. Wyświetli się okno ustawień. W górnej części wyświetlonego okna podaj zakres danych do usunięcia. Aby usunąć wszystko, wybierz opcję „od samego początku” (the beginning of the time), zaznacz Wyczyść cache (Empty the cache), kliknij Wyczyść dane przeglądarki (Clear browsing data).

13.4. Jak usunąć pliki Cookie w przeglądarce Mozilla Firefox?

Wciśnij Ctr+Shift+Delete. Wyświetli się okno ustawień. Wybierz opcję Wszystko (Everything). Jeżeli okno ustawień się nie wyświetla, wciśnij Szczegóły (Details), wybierz Cache i kliknij Wyczyść teraz.

13.5. Jak usunąć pliki Cookie w przeglądarce Opera?

W lewym górnym rogu kliknij czerwony przycisk Opery i z menu wybierz Ustawienia -> Wyczyść historię przeglądania (Settings -> Delete Private Data). Jeżeli okno ustawień się nie zjawia, wciśnij przycisk Narzędzia -> Wyczyść historię przeglądania (Tools-> Delete Private Data). W nowym oknie zaznacz Wyczyść cache (Delete entire cache) i wciśnij Usuń (Delete).


14. Mailing reklamowy

14.1. Jak zrezygnować z mailingu reklamowego?

Jeśli chcesz zrezygnować z mailingu, wpisz swój e-mail i kliknij “Rezygnuję”.

Twój e-mail został usunięty z naszej bazy.

Jeżeli masz problem z korzystaniem z naszej strony, proszę się zwracać do administratora strony.

+3